Som avslutning på 2014.

Det finns mänskor som kan göra chins och så finns det mänskor som inte kan det. Jag har alltid tillhört den senare kategorin. Tills igår. Barn som vuxna samlades runt stången och testade. Jag var helt övertygad om att jag inte ens skulle komma halvvägs upp.

Sen greppade jag stången och drog upp mig två gånger.

Tänk om det skulle fortsätta så livet ut nu, att jag överträffar mig själv varje nyår. Att jag varje nyårsafton skulle ha blivit lite vigare, lite starkare, lite klokare, lite snabbare, lite mera kärleksfull, lite mindre självisk.

Nyårsaftonen 2015 kommer jag kanske ner i spagat. Eller har sprungit mitt första maraton alternativt lärt mig swahili så flytande att om jag inte vore så vit så skulle alla tro att jag vore infödd. Eller också har jag under en hel månads tid inte varit arg en enda gång i onödan. Tänk om jag plötsligt lär mig massor av bibelord utantill utan att behöva läsa om och om igen (för att sen ändå ha glömt något ord eller referensen en tid senare).

Det är ju det som är så spännande med livet, att man aldrig riktigt vet.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Som avslutning på 2014.

  1. Kerstin, Chesinende skriver:

    Hej och Heja Eva!
    Goda drömmar, lycka till med förverkligandet! Och samtidigt får du ju glädjas över den du är som du är nu också!
    VÄLKOMNA tillbaka till Kenya! Januarivärmen är här!
    Vi ses så småningom, hoppas jag!
    Kerstin

Kommentera

