Överraskad!

Det som skulle bli ett stillsamt (nå, tveksamt hur stillsamt det nu blir med 6 barn, en hund, en fyrhjuling och massor med smällare och raketer) firande med kusinerna blev en överraskningsfest! En avskedsfest! För oss!

Så droppade de in, en familj efter den andra. Och plötsligt var huset fullt med syskon, ingifta och en del av barnens kusiner. Jag visste (som vanligt) inte av någonting, Ove påstod sig ha vetat. Det dukas upp en överdådig nyårsbuffé med allt möjligt småplock, och vi fick en kväll tillsammans. Han som sjunger sjöng de finaste orden till oss. Jag flätade vår guddotters hår och vi spelade Fia med knuff. Jag och Ove sattes på heta stolen och våra kunskaper om Kenya testades. Raketer sköts, och det blev ett rejält kramkalas. Alfons och en av kusinerna hade kramats tre gånger och sagt hejdå fyra.

Vi är så rika på fina mänskor i våra liv. Så otroligt rika. Ni är så många som betyder så mycket. Jag saknar redan. Gemenskapen ikväll påminde mig om allt det som vi inte kommer att vara en del av under två år.

Jag tror att känslorna håller på hinna ikapp mig. Jag är glad att de gör det. Jag vill känna den saknad jag bär på redan nu, trots att vi inte åkt iväg ännu. Jag vet inte hur det är tänkt att man ska säga hejdå till de man älskar för en lång period, så jag bara gör det. På mitt sätt.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

