En pryl.

Om jag skulle tvingas leva ett liv som en teknisk pryl så skulle jag välja att vara min MacBook Air. Jag tycker så otroligt mycket om den här arbetsdatorn. Nu hoppas jag bara att den sjunker riktigt mycket i värde så att jag eventuellt har råd att köpa ut den efter några år i Kenya.

Om du ska köpa en ny dator och har lite slantar att investera eller en större present att önska: låt det bli en Mac. Jag var lite skeptisk till alla lovord innan, men sällar mig numera snällt till skaran. Efter några andra erfarenheter av andra laptops så erkänner jag att den här datorn är överlägsen. Och då är jag inte ens speciellt intresserad av teknik. Jag vill bara att allt ska fungera.

Varför behöver då en som inte bryr sig om teknik en Mac?

– Den startar på ca 10 sek. Alltså på riktigt. Också fast den är helt avstängd och jag måste logga in så är jag inne på bara några sekunder.

– Inga virus eller märkligheter än så länge.

– Den är så liten och platt att den nästan är osynlig. Nå nä, men liten är den. Och så lär det vara en suverän resedator eftersom det inte finns några lösa komponenter som lätt tar skada.

Något minus? Den har ingen CD-station. Går alltså inte att spela CD-skivor eller DVD:n.

Men annars är den perfekt.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

