En vänlig puff.

– Vad tycker du om de där Marimekko muggarna med stenmotiv? frågade hon lite försiktigt samtidigt som hon botaniserade i mina köksskåp.

Jag förstod hennes subtila påpekan. Vi har kanske 10 muggar, varav endast ett fåtal är hela. Någon mugg saknar öra, några har sprickor eller hack i kanten. Hon som försiktigt förde oss in på ämnet hade inte fel. Och jo, jag tycker väldigt mycket om muggarna och kopparna från Marimekko, tackar som frågar.

Mm 2 Mm 3 Mm 4

Mm 5 Mm 6

Bilder härifrån.

Bilden på den där sista muggen och tekannan var inte heller fel. Jag måste kanske börja dricka te så att jag får en anledning att handla tekanna.

Så får det nog bli. Ett antal nya, fräscha kaffemuggar (och kanske en vacker tekanna) som nystart när vi kommer från halvöknen.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

