Sämst

Saker jag är sämst på i hela världen: sälja en bil åt en finskspråkig (ehh, kyllä.. tuo kamrem ei ole vaihdettu pitkään aikaan, ei. Mutta auto toimii hyvin, minun mielestäni. Mutta en ole mekaanikko tietenkin. Huolto? Ja, nå..).

Eller förresten – saker jag är sämst på i hela världen så där allmänt: sälja saker.

Jag skulle inte kunna arbeta som försäljare (eller jag kan sälja små saker på loppis, men inte saker som kostar mycket). Jag får dåligt samvete om jag inte räknar upp alla dåliga saker trots att jag själv är nöjd med produkten och som i det här fallet – säljer bilar (tydligen) på grund av en flytt utomlands, inte för att vi vill byta upp oss eller för att de inte fungerar.

Jämmer alltså. Tänk om köparen kommer hem och tycker att vi lurat henom och avskyr oss för all framtid?

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

