Ny kamera

Leica

En ny kamera ska inhandlas innan vi åker iväg i januari. Det blir min julklapp i år. Jag har hittat en som jag gillar, en Nicon kompaktkamera med suverän zoom. Jag vill inte ha en systemkamera med till Kenya. De tar för mycket plats, och jag är rädd för dammet skulle ställa till förtret. Jag vet ju att Leica är kamerornas Rolls Royce, och klickade in mig på en sida för att ta en titt. Bara av pur nyfikenhet.

18 000 € för kameran på bilden.

18 000 € för en kamera.

Hur är det möjlig? HUR ÄR DET MÖJLIGT? Är den byggd av drömmar, diamanter och stjärnstoft?

Adertontuseneuro.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ny kamera

  1. Ove L skriver:

    Hälften av priset för kvaliteten och resten bara för brandet…

Kommentera

