Pratstund.

Jag har just läst Sov nu, Vesta-Linnéa! åt Vincent och vi pratar lite om boken.

– Tyckte du om boken om Vesta-Linnéa? frågar jag.

– Jag tyckte lite om den och lite inte, säger han.

– Vad var det som du inte tyckte om då?

– Den var lite tråkig och lite rolig, förklarar han.

Sen vill han inte prata mer. Han hittar läsplattan som ”någon” (Ove) lämpligen placerat i sängen där vi ligger.

Men jag är ändå glad över vår lilla pratstund. Han är nyss fyllda 3 år, och han vet vad han tycker om. Ibland när han surar så kan jag fråga om han är arg. Nej, kan han säga, inte arg. Ledsen.

Underbart. Må han växa till i kunskap om hur man uttrycker känslotillstånd. Må han utforska vilka böcker han tycker om och vilka som inte tilltalar honom. Må han dela de tankarna med mig.

 

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

