Ett sätt att spendera tid.

Vincent fyller 3 år på fredag.

(Hur är det möjligt? Det här är helt nytt för oss! På 8 år har vi ALLTID haft ett barn under 3 år hemma hos oss. Skulle vi inte leva så oerhört spännande just nu så skulle jag kanske krisa mer än jag gör. Men det här nya livsskedet har ju å andra sidan sina positiva sidor också. Vi har ju t.ex. inte ägnat oss åt att mata barn på nätterna på ett tag. Om vi säger så.)

Vincent fyller alltså 3 år på fredag. Jag ville köpa något smått åt honom. Något som uppmanar till lek och sysselsättning och något som kan packas med till Kenya.

Ungefär en timme gick jag mellan hyllorna i en leksaksavdelning som dignade av utbud. Lego? Kanske inte. Småbilar? Tråkigt. Docka? Nä. (Det har sina orsaker. Sist vi var där kom han bärande på en docka i en bilstol. Den var till mig. Ville han inte själv ha den? Nej, nej, nej. Han var absolut inte intresserad för egen del.) Spel?

Efter att ha botaniserat länge och väl så hittade jag slutligen en liten muminväska som påminde väldigt mycket om en som någon av mina bröder haft som pyttisar. Jättefin var den! Och en suverän present åt en (snart) 3-åring som ÄLSKAR packningslekar. En tom turkisk yoghurt hink med lock hängde med rätt länge. Sen har han ömsom burit omkring med sina käraste ägodelar i små plastbyttor, min svarta fina aftonväska och nu det nyaste – i en strumpa. Nu hittar jag småbilar intryckta i strumpor lite varstans.

Killen behöver en väska (och lite andra småsaker som jag tyckte passade).

Men alltså, en timme?

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ett sätt att spendera tid.

  1. Ove L skriver:

    Hade du letat en timme och kommit hem tomhänt eller med något du (eller han) ändå inte varit nöjd med hade det varit bortkastat. Nu blev det ju nån nytta med sakletningstimmen, eller hur?

Kommentera

