På topp.

Jag mår så arma bra just nu. Så där överlag. Jag tenderar att glömma de här perioderna eftersom ju allt som bekant skiftar, och det kommer annorlunda och mindre harmoniska perioder allt emellanåt. Men just nu alltså, lugnt och fridfullt.

Livet blev inte heller sämre av att jag och Ove fick en kväll på två. Barnens kusin (en av dem med körkort) frågade om hon fick låna dem ikväll. Det fick hon ju. Så medan de bakade pizza och firade fredag så badade jag och Ove bastu, städade upp oss en smula (ögonsmink för min del, svart jacka av filttyg för Oves) och åt middag ute. Tillsammans. Pratade, åt, andades.

Livet är vackert, hör ni. Så är det ju. Oberoende av hur det är och i vilket skede vi befinner oss. De kaotiska och svåra perioderna har sina sidor, men det kan finnas stråk av skönhet också mitt i lidandet. Men det är å andra sidan ett helt annat inlägg.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

