Lovsång.

Jag lyssnar ju egentligen inte på musik alls. Förra julen fick jag t.ex. en jättefin stereo av Ove, och den har faktiskt legat ouppackad fram till för några veckor sedan. Ett säkert tecken på att jag mår alldeles strålande är därför att jag nynnar och sjunger högt. Jag kan komma på mig själv med att sjunga, och jag blir lika förvånad varje gång. Nämen, sjunger JAG?

Jag satt i en spindelgunga hos en av mina vänner idag. Det var egentligen lite för kallt för att det skulle vara en njutbar upplevelse med min klädsel, men det var ljuvlig i alla fall. Jag satt där och sjöng lovsånger. De bara kom. Enkla, välkända lovsånger. Vincent kom i min famn. Där satt vi, han och jag, och gungade i en blåst som inte bad om ursäkt för att den fanns.

Aldrig mår jag så bra som när jag kommer på mig själv med att lovsjunga.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

