Inte riktigt som jag ville.

Jag har beställt efter flera tuschpennor. De damp ner i postlådan den här veckan. Idag har suttit och tecknat och ritat. Alltså det blev inte så värst bra. Jag blev inte riktigt nöjd med något, och en av mina försök blev så märklig och ful. Färgerna var fel, fel, fel.

Nåja, en kan inte jämt vara på topp. Jag avslutade hur som helst med att rita ett par helt hyfsade ögon och min egen halvfärdiga version av en illustration jag hittade på Pinterest: en kvinna (det var egentligen en liten flicka) som syr ihop sitt brustna hjärta. Just idag är inte mitt hjärta brustet alls, och temat känns onekligen lite dramatiskt. Men så var det ju inte heller min allra bästa tecknardag.

ögon

kvinna med brustet hjärta

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Inte riktigt som jag ville.

  1. Maria skriver:

    Kvinnan med hjärtat blev ju supersnyggt, verkligen! Fast helt ärligt så gillar jag inte det blåa men annars, 10 poäng!! (av 10 möjliga 🙂 )

  2. utegladje skriver:

    Tack för att du tipsade om pennorna i ett tidigare inlägg. Äntligen har jag också köpt pennorna och jag förstår precis din glädje över dem. Jag äger ännu bara ”basfärger” men inser att jag skulle behöva mera nyanser för att få fram bilder som jag vill ha dem. Det jag funderar över är hur hållbara de här bilderna/teckningarna blir? Håller de 1år, 2 år, 20 år? I förhållande till vanliga akvarell eller t.ex. akryl eller olja som håller i evigheter. Ett tips för ritande och inspiration som passar perfekt för barn (och vuxna som vill lära sig mera) är att skriva ”how to draw…” på youtube. Det kan sysselsätta barn i flera timmar. Skärmtid, ja, men det kommer ett resultat ur det också. 🙂

    Ja dina alster är vackra. Om du tycker att de är fula nu, Spara dem och titta på dem om 1-2 år. Då ser du dem ur ett annat perspektiv och kan tycka att de är helt underbara.
    /iita

Kommentera

