Dagens tankehopp.

Idag såg jag en kvinna med en tatuering av bl.a. en alien. Jag funderar ännu på den tatueringen och på den kvinnan.

Jag läste (troligen i Cajsa Tengblads material, men är inte helt säker) att ett enda tjockt söndagsnummer av Dagens Nyheter innehåller LIKA MYCKET INFORMATION SOM EN MÄNSKA SOM LEVDE PÅ 1700-TALET (tror jag) FICK UNDER HELA SITT LIV. Inte konstigt att vi har svårt att hänga med och processa all information vi omges av. Själv tycker jag det är skönt att välja när jag vill ta in information, och lever utan TV, dagstidningar och till allra största delen utan radio. Internet brukar jag däremot rätt flitigt.

Den senaste veckan har jag träffat så många fantastiska mänskor att jag är helt förstummad. Igår lyssnade jag och kanske 600-700 andra kvinnor på Elise Lindqvist i Skutnäs bönehus. Googla henne. Hon är alldeles underbar. Ja, det var en omvälvande kväll på många sätt.

Idag fick jag bjuda in en av de allra finaste kvinnorna jag vet in i borsjtjsoppans rödfärgade och mustiga land. Det blev en vacker förmiddag, och en väldigt, väldigt god lunch (igen). Vi överträffar varandra i ömsesidig matlagning och bjuder varandra på den ena läckerheten efter den andra.

Och ikväll. Samtalet ikväll. Jag är tacksam, så tacksam för det liv som är mitt och för alla de mänskor som på något sätt figurerar i det.

Nå väl. Sen for jag till Halpa-Halli och köpa julklappar (älskar!), till Korv-Görans efter en kebab med franska (eget initiativ, men det är också ett väldigt bra sätt för mig att fylla på Oves kärlekstank!) och sen hem för att dela Oves passion för snabbmat.

OM det nu en gång är så att vi tar in oerhörda mängder information, då är det ju inte konstigt om min blogg ibland förmedlar notiser istället för blogginlägg. Märker jag nu när jag läser igenom det här inlägget. Jag är inte säker på att jag står för det här sättet att formulera sig. Men jag försöker att inte alltid göra allting bäst. Då kan det bli så här, att ni får en ganska slarvig och lite märklig text framför er.

Att varsågod bara.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

