Insikt.

Det händer ju tydligen rysligt intressanta saker i mitt liv nuförtiden. Åtminstone händer det allt som oftast att jag tar fram min urusla kamera för att föreviga någon intressant företeelse. Tyvärr gör kameran och den dåliga bildkvaliteten inte mitt liv rättvisa.

Jag behöver en ny kamera.

Har du en systemkamera för nybörjare som du vuxit förbi? Vill du sälja den till mig?

Du skulle slippa en kamera du inte använder, få lite pengar och kanske bli nominerad till Finlands vita ros eller något liknande för att du gör en god gärning.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Insikt.

  1. Anna skriver:

    Tror du att du använder en systemkamera lika ofta som en liten? Jag själv tänker nämligen ibland att jag säkert skulle fota mera om jag hade en liten kamera som man kan stoppa i fickan. (Och då har jag inte ens en systemkamera.) Det finns jättebra och avancerade små kameror, fast lika bra som systemkameror är de ju inte.

    • kvintettfamilj skriver:

      Alltså ja, det tål att tänkas på. Jag märker ju bara att jag använder den (urusla) kamera vi har nu flera gånger i veckan, och det är ju något jag vill fortsätta med. Kanske det vore klokare då att investera i en riktigt bra fickkamera?

  2. Sussu skriver:

    Jag kände som du för snart två år sen och slog till och köpte en (onödigt dyr) systemkamera. Jag är nöjd med kameran och jag har den nära till hands här hemma. Jag har ännu mycket att lära mig för att kunna använda alla finesser, men det är så roligt att kunna fånga ögonblicksbilder. (Den gamla kameran tog så lång tid på sig innan man kunde ta följande bild att barnet hunnit långt innan kameran var redo.) Men, det finns ett stort minus med den nya kameran och det är storleken. Ofta är ena armen upptagen med att hålla ett barn medan den andra balanserar en skötväska och/eller handväska. Nu önskar jag att jag hade en liten smidig kamera som enkelt kunde följa med i fickan eller väskan och som inte kräver en egen stor vadderad väska.

Kommentera

