Ljuvliga lördag.

Vilken dag! Vilken ljuvlig lördag! Jag tror att den började (första gången) ganska tidigt med att Vincent kröp upp i vår säng. Jag tror att jag föreslog att han skulle hämta några böcker och lägga sig tillrätta mellan mig och Ove och läsa en stund. Jag vill minnas att jag stuvade min kudde under hans huvud och lade mig ner på mage med huvudet direkt på madrassen. Sen vet jag inte så mycket mer, för nästa gång jag vaknade till var klockan över 11.

I det tempot fortsatte den här dagen. Jag har kokat mat, dammsugit, druckit kaffe. Och ritat. Idag blev det en skapelse i blått. Jag hittade en fin illustration på Pinterest som jag ville försöka mig på. Det skulle egentligen bli ett kort till någon som nyss fått barn, men när Ove kom in och såg vad jag ritade så påstod han sig se död och elände där ute i stormen på havet. Då tyckte jag inte längre att det passade att ge åt en nyfödd. Jag får försöka hitta något mindre stormigt tema för det kortet.

IMGP8394 IMGP8420

Den passar bra där, min storm ute till havs, nära tavlan med texten we walk by faith, not by sight (2 Kor. 5:7). Så är det ju. Alldeles speciellt när det stormar och vi inte har bra sikt.

Ja, fast sen fick jag lite fart i benen och for på långlänk. Barnen höll på med sitt, och terrassen hade nästan hunnit bli klar.

IMGP8413  IMGP8415 IMGP8419

IMGP8397

Nu är det kväll. Terrassen är klar och jag är återigen iförd min civiluniform: rosa pyjamasbyxor med vita bollar.

Det här var den skönaste dagen på väldigt länge.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Ljuvliga lördag.

  1. Kerstin skriver:

    Hej Eva!
    Härliga bloggar…..
    Jag gillade också din blåa tavla, den är fin!

    Kerstin, idag på ett regnigt Atemo.

Kommentera

