Mellan varven.

Jämmer, så livet kan skifta! För ett halvt år sedan i Kenya gick jag på adrenalin och envishet och tänkte jamen bara jag orkar igenom språkstudierna då lugnar det ner sig och efter jag hade avslutat dem så bet jag ihop och tänkte jamen bara vi kommer oss till Maralal. Och så vidare. Hur roligt det än är med nytt land och nya kulturer så blir man också väldigt trött.

Nu går jag inte på adrenalin. Nu biter jag inte ihop det allra lilla minsta. Nu njuter jag så enormt mycket av att vila och fylla på reserverna att det inte är klokt. Väldigt ofta hittas jag hemma hos mig själv, iklädd ljusrosa pyjamasbyxor, liggande i vår säng med datorn i famn. Alternativt med ögonen fast, iförd samma mundering och liggande i samma säng, och tar en tupplur.

Att det sker så pass mycket som det gör hemma hos oss är inte tack vare mig. Eller ja, jag handhar ju markservicen när Ove bygger och fixar, men det är han som planerar och ordnar, han som spikar, sågar, målar och har sig. Så mycket av allt det roliga i mitt liv skulle inte ske om jag inte var gift med just den man jag är gift med. Han är så suverän på allt praktiskt arbete. Suverän! Och i en fem personers familj är alla tacksamma för att det numera finns två toaletter.

IMGP8362

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

