Mera tusch.

Det händer ju sig rätt ofta att jag sätter mig ner en stund med mina tuscher. Jag kan ju inte riktigt låta bli. Jag griper tag i varje tillfälle och blir glad när jag får en orsak till att knåpa ihop någonting. Det blev ett retroinspirerat födelsedagskort till en nybakad 40-åring, och en liten vänskapsposter till en av världens bästa 7-åringar.

IMGP8385

IMGP8388

Motivet på djurtavlan är inte precis mitt eget. Den som använder sig av pinterest kan söka på ”illustrations cats” och ”illustrations dogs” och hitta upphovsmakarna till halsduken, katten och hunden (jag har plockat dem från olika alster och blandat ihop dem. Hunden fick ett annat ansiktsuttryck och ersatte den älg som katten/haren egentligen delade halsduk med). Någon gång ska jag skapa egna karaktärer, men jag är inte där ännu.

Att sånt. Nu filurar jag på en tavla eller en poster som ska handla om överlåtelse. Eller om mognad. Den ska innehålla dels en vuxen figur (vänd mot ljuset) och dels en liten omnipotent varelse som vill dra den vuxna in i skuggorna. Det där lilla monstret som finns i oss, ni vet. Som hoppar jämfota av ilska när något går emot oss, som skulle vilja kasta porslinet i golvet, måla på väggarna, säga fula ord och ta över.

Ni vet.

Eller också vet ni inte. Men jag vet.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Mera tusch.

  1. Frida skriver:

    Va duktig du är Eva!!

  2. Sussu skriver:

    Jo, vi vet! 😉

Kommentera

