Förnöjd

Jag har kanske världens bästa vardag just nu. Älskar. Det är återhämtning och vila på så många nivåer. Jag gör mest sånt jag tycker är rolig och som jag mår bra av. Sover, lagar god mat, ritar och målar, rör på mig, läser lite, umgås, tar in undervisning från bra källor. Sånt.

Och ibland blir det bättre än vanligt. Som idag, när hon och jag mötte upp i Vasa och spenderade en dag tillsammans. Gynnsamma omständigheter gjorde att andra händer ryckte in på hemmaplan och jag kunde åka iväg redan på morgonen. Vilken välgörande dag! Att gå omkring och prata både yta och djup. Vi åt lunch tillsammans, satt på ett mysigt café, skrattade, förfärade oss över en förskräckligt ful stol, tittade på en neonrosa klänning, sökte efter Den Rätta Jackan, funderade på konstmaterial och strosade omkring. Välgörande.

Innan vi flyttade från vårt gamla hus hade vi en otroligt lugn period i vårt familjeliv. Ove var hemma med barnen, jag jobbade 50 % och vi gjorde inte annat än laddade och laddade och laddade. Det var en 6 månader lång vila. Jag hade till och med lite småtråkigt ibland, och började både dansa balett och gå på målningskurs. Sen sålde vi vårt hus, flyttade på hyra, började bygga vårt nya hus, flyttade till en annan hyresbostad, planerade flytt till Kenya, flyttade in i vårt nybyggda hus, åkte iväg till Kenya och kom hem igen. Stundvis har det gått hur bra som helst, stundvis inte. Om vi säger så. Nu tycker jag att vi får vila igen. Jag uppskattar den här viloperioden så enormt. Jag omfamnar den och njuter.

Vi laddar och laddar och laddar.

Allt har ju, som bekant, sin tid.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

