My people

IMGP8288 

De räknas in i den grupp jag brukar benämna som männen i mitt liv. Jag är ju ganska rikt välsignad med sådana. Jag är gift med en, mor till tre och syster till tre. De sju männen är sju bra typer. Ja, rent formellt sett kanske inte söner på 8, 5 och 2 år riktigt räknas som män ännu, men ni fattar. En äkta man, tre bröder och tre söner.

Och med tanke på hur bra de här typerna faktiskt är så var det lite förvånande hur länge det tog oss att få till ett hyfsat syskonfoto.

IMGP8292

”Men kanske vi gör så här?”. Kackel, kackel, kackel. ”Var är betongbänken? Kan ni hämta betongbänken???”. Mera kackel.

IMGP8295

Klick, klick. Till slut blev det ändå några fina. Vi firade förresten att typen längst till höger på fotot (Viktor) hade fått sin examen. Eller egentligen en mellanexamen. Han fortsätter nämligen i en annan skola i höst.

IMGP8296

IMGP8306

 

Och så ett med hela familjen. Cheeeeeeeese.

 

IMGP8310

My people. Några av mina mänskor.

Joakims fru Viktoria fotade. Och nu märker jag att jag inte frågat familjen om jag får publicera bilderna. Jag chansar och trycker ”Publish”.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till My people

  1. Maria skriver:

    Klart att du får publicera ett sånt härligt gäng! En sån välsignelse med syskon.

  2. Viktoria skriver:

    Åh ni är så, så fina allihopan! ❤

Kommentera

