Mat och städning och mat.

Mellan alla livets väsentligheter konstaterar jag att morotsplättar med muskotnöt är väldigt, väldigt gott (”fast ingen i vår familj äter grönsaksplättar”, tänker du kanske. Så tänkte jag också en tid, men jag hade fel. Till och med Ove, a.k.a. köttätaren, gillade. Han tog med sig 8 stycken till jobbet idag, plus lite pasta som blev över. Testa!). Dessutom har jag hittat ett mellanmål de luxe. En riskaka med ett tunt lager jordnötssmör, toppat med några små bitar choklad.

Jajaja. Förutom det röjer jag i kontoret och lyssnar till Vincents klagomål. Han vill också börja dagis, säger han. Många gånger, ofta. Och så är han snorig. Men jag har i alla fall fått slängt en stor påse med skräp ur kontoret och kokat en tomatsoppa. Så där. Då var vi tillbaka till mat då igen.

Jag är enormt spännande.

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Detta inlägg publicerades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Lämna en kommentar