När det lugnar ner

Jag tror att vi håller på att landa här i vår finländska vardag just nu. Ove jobbar, Alfons har börjat tvåan och Oliver språkbadsdagis. Ove är förkyld och både han och jag är båda trötta.

Nu saktar det ner. Nu börjar födelsedagfester-grillfest-familjeläger-barnläger-kompisträffar-bastukvällar-villaliv-strandliv-tiden gå mot sitt slut för den här sommaren (inte riktigt ännu, men det saktar ändå ner). Och då, när det saktar in så blir man trött.

Det är okej. Vi har räknat med det.

Jag är jag lite selektiv med val av dagsprogram och lite försiktig med social samvaro. Man måste ge sig själv nåden att vila ut och ladda upp. Nu blir det fokus på vila, bra mat, böcker, lagom träning och umgänge i det sällskap där jag kallas till vila och överlåtelse. Ni vet.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

