Mellanrapport.

Jag tenderar att minnas olika tider genom olika slags känslor, dofter eller liknande. Högstadietiden hör ihop med blöta vinterskor, till exempel. Kanske kommer jag att koppla ihop sommaren 2014 med några av följande bilder.

Vackra armband och rejäl solbränna.

 IMGP8165

Jag och han i sommarvärmen tillsammans med så många andra. 21,1 tunga kilometrar.

IMGP8183

IMGP8186

Sommarkalas för sommarbarn. Vattenballonger, fotboll och chips. Och en lycklig 8-åring.

IMGP8177

Ove och jag besöker ett ungdomsläger ute vid Klippan. Nästan allt blir roligare när han och jag gör det tillsammans. På riktigt.

IMGP8188

Strandliv. Timmar i 24 grader varmt vatten. Oliver iklädd orangea simpuffar. Alfons som dyker och simmar och testar nya färdigheter. Och Vincent som går omkring, lägger sig ner, leker med färdigt konstruerade leksaker eller med saker som i leken förvandlas till leksaker. Sand i hårbotten, sand i bilen, sand i väskor och sandiga simkläder. Sommarsand.

IMGP8192

Sommaren är ju inte över ännu. Jag drar inga streck, jag summerar inte klart. Jag gör bara en liten, liten mellanrapport och konstaterar att det varit rika veckor. Våra två första veckor tillbaka i Finland har gjort oss gott. Vi behandlas väl. (Det säger jag och det menar jag trots att jag i nuläget har en kaktus i halsen och tre stora förkylningsblåsor på och runt min mun. Eller två av blåsorna består egentligen av många små, små blåsor. Det gör inte så ont som det kunde göra, men det ser ju inte klokt ut.)

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

