Hemma.

Vi är hemma. Tadaaaaa!!! Två dagar har vi varit hemma, och vi njuter så enormt av allt gott som finns runtom oss. Vi har träffat vänner, jag har varit till frissan, Alfons är på barnläger. Jag och Ove har köpt två par länkskor var (det är ju rea, och vi bunkrar upp inför vår kommande period i Kenya).

IMGP8158

Vi har packat upp allting och det är inte speciellt rörigt här hemma. Vincent och Oliver är slitna, men resten av oss är inte ens speciellt trötta. Inte ännu i alla fall. Nu väntar några veckor semester och roligheter. (I nuläget räknas matinköpt i välsorterade mataffärer som roligheter. Oj, vad jag njöt av att botanisera bland halloumiostar och ekologiska havreflingor! Vilket urval! Jag njuter av att kunna lämna bort onödiga kolhydrater och äta hälsosam mat som jag mår bra av). Imorgon ska jag fara på en första länk här hemma.

De mänskor som står oss nära borde förresten få medaljer och utmärkelser. De har ju tagit hand om allt praktiskt omkring oss medan vi varit borta. Våra vänner har agerat gårdskarl och vaktmästare och hållit koll på huset. Min mamma har tagit hand om posten och alla byråkratiska ärenden. Hon hade också bäddat med rena sängkläder åt oss och tvättat upp alla vinterkläder som hängde framme. Min Bibel- och bönegrupp hade varit hit och städat hela vårt hus (!). En av mina bröder med fru hade handlat åt oss och fyllt kylskåpet. Två av mina bröder med fruar (och en hund) kom emot oss till tåget (klockan o2:30 på natten! Vilken omtanke!) och välkomnade oss. De som pessimistiskt påstår att talkoandan håller på att dö ut borde få se de här mänskorna i aktion.

Jag tar emot den finländska sommaren med öppna armar. Och med neonfärgade kläder. Neonfärgade kläder är tydligen min senaste grej.

IMGP8159

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Hemma.

  1. Biggen skriver:

    Så nu e ni hemma. Gick resan bra? Ska bli roligt att se er
    Till helgen, visst kommer ni på läger?

  2. Sussu skriver:

    Välkomna hem! 🙂

Kommentera

