Nya vänner.

IMGP8116

Jag var inte här när våra nya vänner lämnade hotellet för nya äventyr, men det lär vara så att mamman i familjen kom och fick våra namn och skulle söka upp oss på Facebook. Jag hoppas verkligen att hon gör det. Det var en super trevlig familj. Så trevlig att vi kanske måste packa ihop allt vi äger och har och flytta till Nashville eller Delaware eller varifrån de nu var. Vi träffar så många amerikaner, och jag blandar ihop staterna. Men den här familjen fick 10 fried chicken av 10 möjliga. Vi gillade. Och Alfons fick prata engelska.

”I push you if you push me!”, hörde jag honom säga. Vem har lärt honom det? Hur kan han kunna engelska?

Förresten.

Jag har hållit i en vild kameleont idag. Alfons hittade den i gräset här vid hotellet. Den var så gullig att jag blev helt till mig när den kröp på min arm. När vi hade tittat klart släppte vi ut den i friheten igen.

Kanske blev jag lite väl till mig, för plötsligt hade jag fixat taxi och bestämt att hela familjen ska åka och se på vilda ormar. Till Snake Garden. Alltså, är jag tokig och galen? Jag är ju livrädd för ormar! Livrädd! Jag fick ju ett anfall under en promenad i Atemo och började gråta och hyperventilera när jag TRODDE att jag såg en orm. Det var bara ett rep, som satt fast i en get. Och nu far jag alltså då tydligen till en hel GÅRD med ormar. Jag måste vara galen. ”Men mamma, du har trons sköld!”, sa Oliver och fick mig att slappna av. Just det ja, så är det ju. Egentligen inget att vara rädd för. ”Nä, Gud har planerat dina dagar, så om du dör idag så är det så han tänkt det”, fortsätter Alfons. Mmm. Tröstefulla ord, tröstefulla ord.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

