Intressanta iakttagelser.

I Maralal har vi en spegel ungefär lika stor som en A4. Spegeln hänger ganska högt uppe på en vägg, i en korridor med jättedåligt ljus. Under de allra bästa förutsättningar ser du den vänstra ansiktshalvan rätt bra (på grund av ljuset då) medan den högra skuggas.

Ikväll står jag framför en lite större spegel i vårt hotellrum. Lampskenet är riktat så att jag ser hela ansiktet. Lampskenet är riktat så att jag ser detaljer i mitt ansikte.

Det är på så vis jag kan göra några intressanta kvällsiakttagelser. Jag ser bland annat min hårfärg i tydlig dager. Mitt hår är rött. Inte kopparrött. Inte klarrött. Inte orangerött. Men någon slags trött rödaktig ton som jag inte är riktigt bekant med.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

