Ett livstecken

Hej!

Allt är nog bra här i Maralal. Jag har bara lite svårt att samla tankarna just nu. Det är mycket vardag, och många bollar i luften.

I söndags var vi på fest. Hattfest. Jag och Ove lekte Caroline och George i Lilla huset på prärien.

IMGP7792 IMGP7796

Men idag har det varit mest vardag.

Vincent har klättrat uppför väggarna och druckit smutsigt regnvatten ur en pöl på marken.

IMGP7803

Alfons fick Skypea med sin bästaste, bästaste kompis i Finland och var så glad.

IMGP7800

Jag har ett kuddöverdrag att sys till sömmerskan. Det blir blått. Väldigt blått.

IMGP7783

Imorgon ska jag och mina elever baka tillsammans, och på fredag har vi kombinerad skolavslutning och söndagsskolavslutning. Sen är den delen över. Nästa vecka ska det dyka upp ett helt gäng finländska ungdomar och några reseledare, och vi ska få umgås och ta hand om dem här i Maralal. Det ska bli jättekul!

Och någon vecka efter det bommar vi igen lägenheten och tömmer skolan och kör mot Nairobi och småningom till Finland.

Gick 6 månader verkligen så här fort?

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Ett livstecken

  1. Marianne Asplund skriver:

    Och det väntar vi mycket på, vi som är här på hemmaplan 😘

  2. Anna skriver:

    George? Hette han inte Charles?

Kommentera

