En helg i bilder

Hälsdingar fdån sduvan.

Det blev ingen kyrka för mig idag. Jag och Vincent var hemma och vilade. Och med hjälp av rejäla doser värkmedicin, hostmedicin, nässpray och vilande så har det gått. Efter kyrkan hade Dahlbackas besök av sina bekanta. Vi smög oss in på gemensamt eftermiddagskaffe och blev bjudna på de godaste brownies jag någonsin ätit (jo, tog två bitar!).

IMGP7722

Nick och Heidi, missionärer från USA, Georgia. De bor en liten bit utanför Maralal. Jättetrevliga mänskor!

IMGP7726

Jag, Heidi och Anna utanför Dahlbackas hus.

IMGP7730

Katrina, John, Alfons och Heidi och Nicks pojke Gilly. De har roligt tillsammans, trots åldersskillnaderna. Ett annat plus är att Alfons får öva sig på engelska. ”Vad är kurragömma?”, frågade han mig idag. När han fick veta vad det var, svängde han sig direkt till Gilly och frågade ”Can we play ‘hide and seek’?”. Jag hurrade inombords.

IMGP7735

Jag och Vincent. Ungefär lika snoriga.

IMGP7738

Så for de iväg hem till sitt. Hejdå! Tack för en trevlig eftermiddag. Hoppas vi ses snart igen!

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

