Snabba vändningar

Nu är läget ett helt annat. Och eftersom jag vet att det finns mänskor som följer med oss och kanske funderar lite extra på oss när de vet att vi inte är helt på fötterna så tänker jag att de mänskorna behöver få veta när det svänger också.

Ove mår bättre. Oliver har slutat spy och kunnat äta sedan lunch. Vincents stegring och ”min suuk mage” verkar också ha svängt (tack för alla böner och all omsorg!).

(På tal om något helt annat – jag kan inte hitta någon som helst åsnebrygga till texten ovan, men vi låter det vara hänt. Jag hade en jätterolig dagdröm idag. Jag tog en tupplur och mötte Amanda i något drömlandskap (inne i ett hus, någonstans). Vi gick omkring därinne, och Amanda gav mig en komplimang för att jag har ett så SUVERÄNT bra språksinne. Då briljerade jag i drömmen och drog till med ett uttryck på svenska som jag verkligen trodde att skulle imponera. Inte riktigt säker på om det fungerade. Hahha. Det är möjligt att min dröm har att göra med Amandas inlägg om hennes son Arvid uttrycker sig språkligt och om hur Amandas dotter Ingrid uppmuntrar och ger beröm. Ja, eller så inte. Man kan ju inte riktigt veta med drömmar. Mina drömmar kan verkligen vara hur märkliga som helst. Jag tycker att jag drömmer ganska ofta. Och vad som helst kan hända! Exakt vad som helst! Drömmer ni ofta? Om vad?)

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

