Förr och nu

Vi (fast mest jag) har just skypeat med familj och släkt i Finland i flera timmar. Tänk så smidigt! Tänk att i någon mån kunna dela vardag live med någon som finns tusentals kilometrar bort.

Och så tänker jag att det fanns en tid när missionärer reste till fjärran länder (typ med stora båtar) och att det tog veckor och månader innan de kom fram till sina destinationer, och att de kommunicerade via brev – kanske några per år.

Då tänker jag att jag hellre är missionär nu än förr. Å andra sidan, i nästa andetag, funderar jag på fördelarna med det första alternativet. Om de hade lättare att komma in i sina nya kulturer? Om det ens fanns några fördelar?

Jag lutar ändå mot att nu är bättre än förr i den här frågan.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

