Notering till mig själv:

Eva, när du kommer till Finland är det några saker som behöver åtgärdas:

1) Din frisyr och din hårfärg. Ingen av dem är speciellt smickrande.

Okej. Kanske en skulle testa något nytt? Eller också inte. Jag vet ju att jag trivs med ett ljust, halvlångt hår och eventuellt en stor lugg. Jepp, noterat.

frisyr 4   frisyr 3  frisyr 5

 

2) Hitta sandaler och nya löparskor inför kommande tvåårsperioden i Afrika. Ditt lager kommer inte att räcka i två år. De kommer förresten inte ens att räcka över sommaren.

Sommarskorna har faktiskt hål eller avskavt tyg och löparskorna har använts så pass flitigt att jag misstänker att dämpningen småningom har gjort sitt.

skor 1 skor 2 skor 3

Kanske ett par Nike? Har inte testat deras löpskor tidigare. De måste absolut vara bekväma och ha bra dämpning. Jag har problem med spända benmuskler. Och helst ska ju skorna vara lite snygga också.

sandal 1 sandal 2 sandal 3 sandal 4

Och någon snygg sandal.

skor

Vi slänger in ett par såna här också på önskelistan.

Hår, sandaler och löpskor.

Jaha, jaha. Det verkar inte bli en alltför djup och reflekterande höst.

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

