Veckans vegetariska

Jag ger tummen upp åt den köttätande familjen för veckans vegetariska insatser. Dels åt vi en (supergod) vegetarisk lasagne med både tomatsås, zucchini- och ostsås, mozzarella inuti och lite parmesan ovanpå. Jättegott.

Igår bakade jag chapati och gjorde enbart vegetariska tillbehör. En tomat- och linssås, friterad mozzarella, majs och en vitlöksmajonnäs. Där skulle jag gärna ha haft lite kött till. En malet köttsås skulle ha varit gott, men det fungerade bra så här också. Godkänt det med, även om 2/3 av barnen fick trugas i tillbehören (”ta en sked tomatsås innan du får mera chapati”).

Den här veckan har vi också ätit pannkaka och plättar, kanske också någon annan form av mjölkmat som jag inte kommer på nu.

Jag är i alla fall helt nöjd. En ska börja försiktigt, om en ska orka i längden tänker jag.

Och så får jag börja fundera på vad vi ska göra för gott inkommande vecka då?

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

