Gott

Den fick helt klart godkänt, lasagnen igår. Jag tyckte till och med att den var så god att köttet inte ens saknades. Alfons mumsade i sig med god aptit (det gör han alltid, förresten), Oliver var inte lika förtjust men åt ändå sist och slutligen sitt fat tomt och Vincent höll på som han brukar – klättrade upp och ner för stolen, och åt sin mat där mellan alla klättringar (vi har ingen matstol här, han får sitta på en helt vanlig stol. Det fungerar, men är ingen succé). Idag åt vi korvsoppa (det blev inte så mycket lasagne över att det räckte till en andra måltid åt hela familjen), och ikväll hot dogs. Imorgon ska vi äta resterna av korvsoppan. Sen är det dags för något vegetariskt alternativ igen, tror jag.

Jag är förresten trött på att vara förkyld. Den vill inte riktigt ge med sig. Jag är fortfarande snorig efter snart två veckor. Jag längtar efter att få träna. Träna på riktigt! Springa långt, långt. Träna muskler. Håhhå. Nå, det är nu bara att ge sig till tåls. Ännu är jag inte redo för något sådant. Mitt immunförsvar är inte det bästa efter alla möjliga olika sjukdomstillstånd jag varit i den senaste månaden.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

