Hej, hej

Ny dag, nya möjligheter. Oliver som väckte mig 08:31 och sa att jag hade missat morgonmålet. Jag som egentligen brukar börja jobba 08:30. Det positiva med att ha 5 meter till jobbet är att man ändå kan vara på plats 08:45, trots en viss försovning. Idag hade vi påsksamling i skolan. Oliver och Katrina var också inbjudna. Det var en fin stund. Vi avslutade med att fara på påsktåg och sjunga påsksånger och spela instrument för Ove och för Anna.

IMGP7257

IMGP7260

Vincent var inte inbjuden till själva påsksamlingen, men han blev väldigt lycklig över att få komma och testa triangeln sen senare.

Ove har jobbat här hemma idag. Det är sköna dagar. Dels för att barnen kan välja att vara hemma om de så vill, men dels också för att det händer en hel del här då. Idag har hyllor och förvaring målats. Vi har en hylla för tandborstar och sånt, och krittavlan är nästan klar.

IMGP7262

Jo, en av hyllorna är mintgrön. Turkos, hade jag tänkt. Tveksamt om det där ens med god vilja kan kallas för turkost.

Det här är ng’oto Ellen. Hon är en välsignelse. Mest håller hon till på Dahlbackas gårdplan, tvättar våra kläder och håller på. Runt kl. 13 brukar hon komma över till oss för att diska undan och torka lite golv. Jag uppskattar henne så enormt.

IMGP7263

Idag struntade jag förresten i förkylningen och for på en halvtimmes promenad. Gjorde så innerligt gott.

Sen planerade jag en vegetarisk kupp, invigde Ove och rullade ”köttbullar” av en smet av gröna linser, tomater och morötter. Stekte dem i mycket smör och serverade. Barnen åt som aldrig förr.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

