Vardagsbilder

IMGP7202

En detalj ur vårt kombinerade vardagsrum/matsal/entré. Jag tycker om den där planschen. Funderar som bäst på var jag ska hitta en ram till den.

IMGP7201

Ove började på med skolans krittavla idag. Vincent ”hjälpte” också till genom att gå över tavlan när den höll på att torka.

IMGP7189

I Nairobi gjorde vi flera nya bekantskaper. Hon var en av dem. Det här fotot har egentligen ingenting här att göra. Borde kanske orka skriva ett separat inlägg om hur många nya mänskor vi träffat under vår tid här och bla bla bla. Äh. Vill inte. Ville visa er den här mänskan nu. I det här inlägget. Ni får ta det.

Att lite sånt idag. Ove har träffat projektledaren för bibelöversättningen till samburu idag, och jag och Anna har mötat. Det kändes väldigt på riktigt att ringa och boka möte. Trots att hon sitter 15 meter bort. Trots att vi träffas varje dag. För att göra ett litet försök till att skilja mellan jobb och fritid. Barnen har lekt hela dagen. Jag har njutit av att stå i mitt eget kök och göra mat på mitt eget sätt. På eftermiddagen sov jag och Vincent.

Nu är vi tillbaka i den älskade vardagen. Och jag gick inte utanför staketet idag.

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

