Just nu

Just nu är jag sjuk. Igen. Jag fick ju medicin förra reprisen och hann vara helt frisk ungefär en vecka. Men igår var vi i Kisumu, och jag åt troligen något märkligt på ett ställe där vi ätit flera gånger tidigare utan att få några men.

Så, matförgiftning då kanske? Eller amöba? Magen i alla fall i oskick, jag mår illa, har nästan behövt spy, haft ont ibland. Och så den här märkliga tröttheten. Sov 12 timmar i natt, orkade vara vaken någon timme och sov flera timmar igen. Iklädd pyjamas hela dagen. Jag ringde ”vår” doktor i Kisumu och Ove kör efter medicin åt mig imorgon.

Märkliga trötthet. Märkliga mående.

Du får gärna be om ett snabbt tillfrisknande. Vi har en tuff vecka framför oss med resa till Nairobi och därifrån till Maralal.

Att sånt i Kenya just nu.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

