Foton

IMGP7075

Kjolen. Den där jag skrivit ganska mycket om. Den där jag använder hela tiden nu.

IMGP7102

Ove som gör läxor. Han har tålamod han. ”Men alltså den här meningen förstår jag inte alls”, utbrister jag om jag inte kan på direkten. Ove kan lägga en kvart på att förstå, om det krävs. Det tycker jag är beundransvärt.

IMGP7055

Några fina som vi varit så glada över att ha fått umgås med ibland.

IMGP6779

Alfons, världens bästa sjuåring. Som tappat fyra tänder under en väldigt kort tid och som simmade 20 meter idag! Heja, heja! För några veckor sedan kunde han bara ta några simtag. Nu tog han sig längs med hela bassängen!

Att lite sånt idag. Vi är i Kisumu över dagen, dels för att göra undan lite praktiska saker (ta passfoton, köpa lite byggnadsmaterial till Maralal och sånt), dels för att simma en sista gång här i Kisumu. Känns som ett bra avslut! Barnen fick säga ”kwa heri” åt simläraren vid poolen, han som alltid är där och håller koll.

 

 

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

