Nybliven 32-åring

Här kommer en hälsning från en pinfärsk 32-åring. Jag har uppvaktats med sång, blommor och paket. Och som kronan på verket fick jag spendera dagen i Kisii, en lite större stad ungefär 45 minuter bort (med bil), där vi övade att prata swahili. Jag hittade vackra tyger och samlade på mig några. Jag tänker mig att vi ska börja bo in oss i lägenheten i Maralal, och då ska vi väl också pyssla ihop något fint åt oss där. Afrikanskt och färgglatt ihop med vitmålade väggar. Det blir nog fint det!

32 år. Gift sedan snart 10 år tillbaka. 3 barn. Bor utomlands för första gången i mitt liv.

Hur kan livet som 30-åring vara så bra?

Ninaweza kusema asante tu. Jag kan bara säga tack. (Eller något sådant).

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

2 kommentarer till Nybliven 32-åring

  1. Maria Sundstedt skriver:

    Vill också gratulera, även om det är i efterskott! Grattis Eva! Och tack för att du skriver om era dagar, ert nya liv i Kenya. Jag är en trogen läsare. Extra roligt är det ju att min kära systeryster Sara Simone figurerar här också ibland. Som vi saknar henne! Men glädjen över att hon får vara precis där hon ska vara just nu är större. Ta hand om er alla!

    • kvintettfamilj skriver:

      Hej Maria! Här kommer ett sent svar. Tack för grattisarna! Jag hade en jättefin dag. Vad roligt att du hänger här. Du har ju själv besökt landet så du känner ju till miljöerna jag beskriver. Och din syster – hon är en fin en! Vi är så glada att vi fick ha henne i familjen under vår tid på Atemo. Hur mår du själv förresten? Jag förstod att ni ska bli trebarnsfamilj?

Kommentera

