Hettan som återvände

Regnperiod, tänker jag tvivlande när jag ser ut över det soliga och enormt heta Kenya vi befinner oss i. Vart tog regnet vägen? Jag får lägga undan långbyxorna och de lite tjockare jumprarna och återvända till svala, lösa kläder.

Det skulle ha varit frestande att spontanköra in till Kisumu och ägna sig åt sedvanligt poolhäng, men det skulle inte ha varit klokt. Vi behövde en helg på hemmaplan, utan större utsvävningar. Bara vara. Och det har vi gjort. Vilat mycket, sovit mycket, ätit god mat, varit i kyrkan. Haft det varmt.

Igår kväll bjöd vi in missionärskollegerna och en afrikansk diakonissa på efterrätt. Jag fick prata swahili och jag gjorde mig (ibland) förstådd. Sånt gör mig lycklig. Och så fick jag ägna mig åt två av mina favoritsysselsättningar – äta något gott och umgås.

En sådan helg blev det.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

