Klädsel

Jag överdriver inte alls om jag säger att mina klädvanor förändrats en smula sen vi kom till Kenya. Jag tycker fortfarande att mörkblåa stuprörsjeans är bland det snyggaste man kan ha på sig, men här funkar det helt enkelt inte. För svettigt och obekvämt. Jag har med mig ett enda par jeans hit, och de använder jag nästan aldrig. Det jag allra helst går klädd i här, för att det är så bekvämt och skönt och kulturellt okej, är följande:

1. Svarta haremsbyxor, beige topp (klar favoritkombo)

2. Senapsgul batikmönstrad långkjol, beige topp (nyinköp härifrån, tycker jättemycket om modellen på kjolen, men kanske inte så mycket om färgen)

3. Stormönstrad neonrosa långkjol (både bekväm och vacker!)

IMGP7031

(Förresten. En del av er känner kanske igen typen som står mellan mig och Ove. Fin kille, glad att vi fått lära känna honom! Han har tagit hand om vår lägenhet i Maralal under tiden vi varit på Atemo, och busat med våra barn. Samuel blev en stor förebild för våra killar!)

IMGP7040

(P.S igen. Strunta i håret. Ignorera en av mina värsta hårdagar och fokusera på kläderna. Kläderna!)

IMGP6904

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Klädsel

  1. Emma skriver:

    Aah, vad fina ni är! Både du och Ove!

Kommentera

