Nere för räkning

Nej, idag har jag inte varit speciellt på topp. Jag har något som bråkar med mig i kroppen, vet inte riktigt vad. Det började i Nairobi med några dagar då jag var helt slut och hade värk i musklerna, konstig och orolig i magen. Sen blev det bättre, men värre igen på retreaten. Så kom vi till Atemo, hade en lugn och skön dag igår – och idag är jag helt slut igen. Hostar och är lite sjuk i halsen, orolig och konstig i magen, fruktansvärt trött (har varit uppe kanske 4-5 timmar idag, resten har jag legat eller sovit), huvudvärk och lite värk i musklerna. Ingen panik direkt, inga svåra symptom, men tillsammans gör allt det där mig ganska däckad. Om mönstret håller i sig så är jag rätt återställd i övermorgon. Och så bryter det kanske ut igen några dagar senare. Får se, om det inte ger sig behöver jag kanske fara och ta något blodprov och kolla upp det hela.

Så jag har vilat och sovit. Hade någon lektion med Alfons mitt på dagen, men annars har det inte skett något speciellt. Vi är fortfarande ensamma på missionsstationen, men ikväll torde en del av gänget komma hit. De av gänget som inte bestiger Mount Kenya, vill säga.

Jo, och så har det regnat. Regnat och regnat och regnat. Ibland bara duggat, ibland regnat sakta, ibland öst ner. Skulle tro att vi upplever början på vår första regnperiod i Kenya. Jag är inte riktigt säker på hur man tar sig igenom månader av sådant här väder. Mulet, inte speciellt roligt att vara utomhus, sätter stop för promenader och länkar. Fast å andra sidan är jag ju för trött för sånt nu.

Hälsningar,

Muntergöken

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Nere för räkning

  1. Isabella skriver:

    Vi ber om tillfrisknande och ormfritt för dig Eva. Har inte hunnit svara på olivers mail ännu. Ska försöka få in det i morgon. Kram till er.

Kommentera

