Tillbaka på Atemo

Retreaten är över, och det blev så att vi körde tillbaka till Atemo och inte till Nairobi. Det är ännu några småsaker som ska ske innan vi kan göra pappersjobbet med våra arbetstillstånd i Nairobi.

Nu är vi i Atemo. Familjen Gädda och en stor svart mamba.

Jo, alldeles strax efter att vi farit till Nairobi förra veckan hade de sett en stor svart mamba vid grannhuset. Tyvärr hade de inte hunnit döda den. Den kröp ner i ett hål. Och trots att de hällt gift i hålen så vet vi inte om den lever eller är död.

Och därför gick jag omkring här i vårt hus och öppnade skåpdörrar försiktigt.

Familjen Gädda och en stor svart mamba.

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

8 kommentarer till Tillbaka på Atemo

  1. Gunnel skriver:

    Pole sana! Ta det försiktigt. Antar att den blir rädd och försvinner när ni är tillbaka igen nu.

  2. Marianne Asplund skriver:

    Hemska saker 😩

  3. Rut Åbacka skriver:

    Är ni säker på att det är en mamba? Vad jag vet har de inte setts på Atemo, men forestkobra finns. Den är SVART med gula ränder på halsen ner mot magen. Bra att iaktta försiktighet hur som helst. Gud beskydde er alla!

    • kvintettfamilj skriver:

      Någon har sagt black mamba, någon gissar på forest kobra. Så du kan mycket väl ha rätt! Vi har inte sett eländet ännu, så jag kan inte bekräfta eller dementera. Äckligt är det hur som helst.

      • Rut skriver:

        Jo, jag vet!! Jag tycker också att det är både äckligt och obehagligt och hemskt och…. Vi ber om Guds beskydd på alla sidor och för varje steg ni tar. Jesus med er!

  4. Marianne Asplund skriver:

    Mamba eller kobra. Hemska saker! Ni kollar väl huset? Och sängarna innan ni kastar er ner? Inte för att man har fobi. Men man har ju hört saker. Jag ber om Guds beskydd.

Kommentera

