I mål

Jag vaknade, jag sprang, jag överlevde. Och när jag kommit i mål visade det sig att jag kommit i mål som den andra kvinnan. Det var ju lite extra roligt. Som pris fick jag en engelskspråkig Bibel. Det var uppskattat. Vi har ingen sådan.

Nu har vi duschat, ätit och packat i bilarna. Snart lämnar vi Mennonite för en retreat strax utanför Nairobi.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till I mål

  1. Marianne Asplund skriver:

    Bra gjort. Det säger jag bara. Jag har aldrig aldrig någonsin varit ens i närheten av att vinna någon idrottstävling. Nästsist eller bland de sista. Alltid.

  2. Gunnel skriver:

    Ber och hoppas att ni får en skön och välsignad retreat.

Kommentera

