Platt fall

Jag har förundrat mig över hur väl vi mått den senaste månaden. Så gott som inga åkommor alls. Något litet skrapsår här och där räknas inte.

Men så händer något, och plötsligt är stora delar av familjen inte på topp längre. En kvalificerad gissning den här gången är den billiga och snabba maten vi åt på väg till Nairobi. Maten verkade fine, men det var billigt. Ugali och sukuma (kål) för 60 /= (60 cent), franskisar för 100 /= (1 €), friterade kyckling för 200 /= (2 €). Vi kände inte av något just då, men dagen efter alltså. Huhhu.

Igår var jag helt däckad. Värk i kroppen, osäker mage, fruktansvärt trött. Slängde in lite medicin inför natten. Vincent gick omkring och klagade på ont i magen (och ont i benen, näsan, handen, foten) han med. Antingen är han hypokondriker eller också hade han värk i kroppen. Olivers mage var i oskick, och Ove mådde lite så där halvt han med. Alfons verkar ha klarat sig.

Bild 07.03.2014 kl. 11.16 #3

Idag är det bättre, men jag är fortfarande lite konstig i magen och trött.

Jag tänker bli frisk tills imorgon. Då ska vi springa 10 km i eventet ”Run for Bibleless” här i Nairobi.

Annars har vi det ganska bra här. Barnen leker och sköter sig själva, vi går till färdigt dukat bord och gör smålyxiga saker som vi inte kan göra annars.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

