Just nu.

Framme i Nairobi sedan i eftermiddags. Resan gick bra, och vi körde faktiskt inte fel en endaste gång. Väl framme hann jag nätt och jämt packa upp våra saker och dricka en kopp kaffe innan jag beställde en taxi och for till Yaya center. Ensam.

Min tid, så skönt det var. (Nå kanske inte vägen dit. 70 % av alla Matatun i Nairobi strejkar, och trafiken gick väldigt sakta. Långa köer, mycket väntande). Vid det stora shoppingcentret Yaya sökte jag mig raka vägen till Aritsocuts på andra våningen.

Det finns en väldigt enkelt förklaring.

Dit kan man t.ex. söka sig om man känner för att bli lite ompysslad. Så jag frågade snällt om jag kunde få en pedikyr och en halvtimme massage. Det kunde jag. Hann till och med in en sväng i bokhandeln mitt emot och köpta två barnböcker på swahili. Sen sjönk jag ner i en stol och togs omhand. Det tvättades, putsades, gnuggades, klipptes och masserades. Så underbart välgörande. Sen en halvtimme massage. Så underbart avslappnande.

Sen taxi tillbaka, äta uppvärmd middag och lägga barnen. Nu ligger vi här. Ove med plattan, jag med datorn och med korallfärgade tånaglar.

Bild 05.03.2014 kl. 21.06 #2

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

