Inspiration

Det var kanske för att jag skrivit om estetik och vackra saker som jag började klicka runt. Tittade på kläder online, läste bloggar. Och hittade två inspirerande bilder:

ferm_string_desk_office_emmas_designblogg_5303b3eee087c33958eb095d

bloggertoursthlm_37_52fabc1f88e59d7d01ed954a

Tavlorna blev jag speciellt förtjust i. Bilder härifrån.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Inspiration

  1. CAISA K. skriver:

    Ah, håller med, underbar tavla.
    Jag var på tobaksmagasinets utställning ÖVERGIVNA / Henrik Harju, Timo Konttinen och Antti Vaaranmaa igår och blev såå inspirerad att jag känner att jag borde skaffa material och börja kludda lite. Har du dina målargrejer med?

    Tack för att du delar livet där borta genom bloggen. Jag har int riktigt fattat att ni är där [och länge] förrän nyss. Välsignad torsdag till er alla. Kram.

    • kvintettfamilj skriver:

      Oj, vad det låter roligt med utställning! Jag har har med en del av mina saker, men inte akrylfärgen. Fast ska nog ta med dem också nästa gång. Har inte målat eller ritat så mycket ännu, det krävs lite lugn och ro för det.

  2. Emma skriver:

    Aahh vad snyggt! Är själv inne i en svartvit period just bu vad gäller inredning. Väntar på ett par hemvävda mattor till tamburen, svart och vit randiga. Av nån anledning är det enklast att kommentera ett inlägg som är närmast vardagen här i Finland..

  3. Ping: Lite allt möjligt | Kvintettfamilj – vi fem tillsammans

Kommentera

