Mwalimu na wanafunzi wake

Mwalimu na wanafunzi wake. Läraren och hans elever (med reservation för någon mindre skrivmiss i den första meningen.)

IMGP6850 IMGP6835

Det är här vi tillbringar 4 timmar varje dag. I det här klassrummet, med den här mannen. Jag med min dator, Ove med sitt anteckningsblock. Och med varsitt svenskt-swahili lexikon som börjar vara lite föråldrat (tryckt 1987, vill jag minnas, innehåller t.ex. inte ordet ”miljö”. Väldigt märkligt att tänka sig en epok när miljö inte var en så viktig och aktuell fråga att det lades med i ett lexikon). Hur som haver.

Där har ni oss i vår vardagsverklighet. Halvvägs igenom studierna.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

5 kommentarer till Mwalimu na wanafunzi wake

  1. Elisabeth olsson Töyrä skriver:

    Na mwishoni mwa wiki nzuri! 🙂

    • kvintettfamilj skriver:

      Na (= och) mwishoni (= slutligen) mwa (= utfyllnadsord som syftar på ett annat ord) wiki (= vecka) nzuri (= bra).

      Kanske ”ett bra slut på veckan!” ? Eller ”och slutligen en bra vecka?”. Eller något sånt??? Hahhha.

  2. Hu sku i va om du sku ta heim idid arkivskåpi åt me som finns i klassryymi ert? Det var mitt afrikaspråk för idag!

Kommentera

