Rik

Ni har inte fått se några foton från själva missionsstationen här vid Atemo. Det ska ni, jag lovar. Inkommande helg ska vi till Kisumu, och då ska jag ladda upp mera foton. Ni får nöja er med ord tills det kommer bilder.

Det är en vackert här på stationen. Grönt, lummigt. Lite bakom vårt hus finns bananplantor med bananklasar hängande i sig. Framför huset finns de allra ljuvligaste guavaträd med hundratals, kanske tusentals, frukter som håller på att mogna. Nästan varje dag går vi och kikar upp i träden för att se om vi skulle få syn på någon frukt som redan mognat, och nästan varje dag kan man hitta en eller några. Idag hittade vi fem stycken! Lycka! Jag, Oliver och Alfons hjälptes åt att göra fruktkräm. Det var helt okej, men allra godast är de att äta som de är. Färska, mogna. Vana guavaätare biter rakt av och äter frukten med skal och allt. Resten av oss skalar bort det gröna skalet med en vass kniv och njuter av själva fruktköttet.

Här finns också åtminstone två avokadoträd. Ett av träden bär på stora, snart mogna, avokadon. Tänk det! Egna avokadon, bara att vänta tills de ramlar ner.

Ett litet smakprov av Edens lustgård, det är vad det är.

Guava, bananer och avokado.

Och jag känner mig rik.

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

Kommentera

