Hur det kan bli

Den började inte så bra, den här dagen. Jag satt uppgiven och trött i kyrkbänken. Och skulle någon ha berättat för mig att jag 6 timmar senare skulle dansa i köket, av glädje och tacksamhet till Gud, så skulle jag nog ha sett ganska skeptisk ut. Då, där i kyrkan, var den känslan ganska långt borta.

Men några ord i dagens predikan, en lång, själavårdande promenad med Sven Reichman i öronen och en suverän överraskning förändrade allt.

Och därför dansade jag lyckligt i köket på eftermiddagen. Med pizzadeg upp till armbågarna, Carola i högtalaren, riven ost och myror överallt och massor av smutsig disk.

För att Gud är så god. För att nåden är så stor. För att han tar så oerhört bra hand om oss här och nu. Han ser alla våra behov och han fyller dem. Varje gång.

 

 

 

 

 

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

En kommentar till Hur det kan bli

  1. Frida skriver:

    Amen, säger vi till det. Härligt då du får känna att Han är med. Det är så roligt att läsa om hur ni har det.

Kommentera

