Bildregn

Vi är i Kisumu över dagen och hälsar på i SLEF:s lägenhet här. Och nätet är suveränt! Så jag passar på att ladda upp lite foton för att visa er livet här i västra Kenya.

IMGP6679

Josef, vår kock på Atemo. Han är värd ett helt eget inlägg. Den här mannen gör ooo-veeehrkligt god mat.

IMGP6687

Jag vid ett litet vattenfall nära där vi bor.

IMGP6689

Alfons och några nyfikna afrikanska barn vid samma vattenfall.

IMGP6693

En bild av marknaden i Oyugis. Vårt fredagstillhåll.

IMGP6699

En Vincent. Iklädd i genomblöt pyjamasjumper, blöja och stövlar.

IMGP6697

Och Oliver. Alltid hungrig, alltid på gång.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

6 kommentarer till Bildregn

  1. Emma skriver:

    Härligt att få se lite foton! Kramar till alla er från oss.

  2. Väldigt roligt med alla foton. Se till att lära dig de två bästa recepten som er kock gör och lär mig dem sedan här hemma. Inget blir ju så bra som då en lokal typ lagar sin egen mat!

    • kvintettfamilj skriver:

      Jaaaa, Emmi. Jag lovar! Jag har faktiskt frågat snällt om han kan hålla en matlagningslektion med mig (och Simone). Ugali, chapati och mandazi står åtminstone på schemat. Måste bara vänta någon vecka ännu tills jag kan så pass bra swahili att vi kan göra det på swahili.

  3. Gunnel skriver:

    Tack för fin bild på kocken! Jag har också ätit hans mat. Den är god.

Kommentera

