Avsked

Vi har haft fina veckor här i Maralal, men nu är det dags att packa ihop (redan gjort!) och gå in i nästa skede av vår vistelse i Kenya. Imorgon startar vi mot Atemo och en 8 veckor lång språkkurs i swahili. Vi siktar på att köra till Nakuru, pausa där – handla och äta – och sedan köra vidare några timmar tills vi kommer till en annan missionärs hem där vi ska övernatta.

Vi hade en fin kväll hemma hos pastor Silas och hans familj. De bjöd på god mat och hade till pojkarnas förtjusning en hundvalp. Vi passade på att en bit uppför det berg de bor på och njöt av de hisnande vyerna och så fick jag pröva på att mjölka en ko. Det har jag aldrig gjort förut. Men jag kunde! Några små tvekande mjölkstrålar kom när jag försökte hitta tekniken.

IMGP6624

IMGP6629

IMGP6631

Tack, Maralal för den här gången. Vi ses snart igen.

Förresten: nätet på Atemo lär vara uruselt. Det kan betyda färre uppdateringar, så ni vet.

En annan sak: vi hörde att de lär ska ha hittat ett 1,5 meter långt ormskinn nyligen på Atemo. Det torde därmed alltså finnas en lika lång orm där i någon buske. Jag vet inte om jag ska önska att den inte rör ett endaste fjäll eller att den kommer fram så den kan hittas och fångas eller dödas eller vad de nu gör med 1,5 meter långa kräk.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Avsked

  1. Lycklig resa! Håll er undan ormarna!

Kommentera

