P.S

Jag måste skriva några ord om vädret.

Jag vet, det är ett tecken på att ungdomen är förbi – men det är den ju faktiskt också. Jag står för min längtan att förmedla den kenyanska väderleken åt er.

Vi har haft fruktansvärt hett idag. + 49 grader som allra mest, enligt Dahlbackas termometer. Det är ju enorma mängder Celsius. Inte konstigt att svetten lackar när man sätter sig här ute på verandan om eftermiddagarna och dricker en kopp varmt kaffe. Varmt kaffe under en gassande, het sol.

Men dygnets lägsta temperatur var bara + 7 grader (det var på morgonen. På nätterna är det ungefär + 12 grader har jag för mig). Inte konstigt att det händer sig att jag vaknar nattetid och fry-yyy-yyy-ser. Inte konstigt att man gärna drar på sig stickade yllesockor till kvällen.

En kastning på 42 grader alltså mellan dygnets lägsta och högsta temperatur. Inte konstigt att man inte alltid hinner med. Lite påbyltad om morgnarna, rätt blank om nosen och klibbig på eftermiddagarna och kall om fötterna på kvällarna.

Och jag gillar det.

Om kvintettfamilj

Gift trebarnsmor. Målmedveten, kristen projektmänniska. Bor i Kenya, jobbar som missionär och har numera lärt mig konversera på swahili. Tycker väldigt mycket om mänskomöten, mat, träning och konst. Är inte speciellt morgonpigg. Vill väldigt gärna vara en tillräckligt bra mamma och fru. Älskar de mina. Mycket.
Det här inlägget postades i Uncategorized. Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till P.S

  1. Anna skriver:

    Ja men det där 49 grader var ju i solen. Det kan man ju inte jämföra med. 🙂

Kommentera

